Ma siiski lisaks värske kokkuvõtte mõõtmistrendide kohta. Refereerin E-concultancy tänavu oktoobris peetud mõõtmise analüütika ja optimeerimise teemalise ümarlaua kokkuvõtet.
Veebianalüüsi turg kasvas 2007 Suurbritannias umbes veerandi. Kaks kolmandikku firmadest kasutas Google Analyticsit. Neist vaid viiendik kasutas selle tasulist versiooni.
Oluline trend ongi selles valdkonnas liikumine tasuta tarkvara suunas - lisaks Google Analyticsile ka Microsoft Gatineau. Yahoo ostis tänavu IndexToolsi kavatsusega selle teenust tasuta pakkuma hakata.
Tasuta võimalused on tõstnud teadlikkust veebianalüüsist ja selle võimalustest.
Veebianalüüside andmed muutuvad järjest praktilisemaks.
Oht tulevikus - uus Internet Explorer pidi tulema sellise turvalisusega, et vähendab suure osa veebianalüüside täpsust.
1. Terviklahenduse head ja vead
* Paljudele ettevõtetele liiga kallis ja seega ebapraktiline. Neil oleks ehk targem valida mõni kindel suuremat tulu tõotav suund. E-mailinduse analüüs on üpris lollikindel koht, millest alustada.
* Kallistesse terviklahendustesse investeerijate puhul takistab kogutud veebiinfo tõhusat ärakasutamist sageli oskuste, teadmiste ja ressursinappus. Kuigi spetsialiste ei tule piisavalt ilmselt niipea, aitab olukorda ehk leevendada analüüsireportite automatiseerimine, mis jätab analüüsiks endaks inimestele rohkem aega.
2. Online ja offline andmete suurem konvergents
* Suund peaks olema tihedamale seotusele. Üks võimalus on näiteks panna telefoninumber kodukale ja mõõta, kumba eelistati - kas online või offline võimalust.
* Lõppkokkuvõttes on oluline kasumi maksimeerimine. Seepärast tuleb võimalikult täpselt eristada eri kanalid, et saada teada milliseid eelistatakse. Lõpuks on ju kasum põhiline.
* Et mõista, mida üldse mõõta ja jälgida tuleks, peab enne väga selgelt eesmärgid paika panema.
3. Sotsiaalne meedia
* On tekkinud vajadus mõõta reputatsiooni läbi uute meediakanalite, kuna kasutajad eemalduvad traditsioonilistest mõjutusallikatest.
* Lisaks vajadusele jälgida kes teie brändist räägib on vaja mõõta ka teisi parameetreid nagu kommentaaride tugevus ja mõju.
* Oluline on linkida väljaspoolt oma külgedele tulevad lingid, et oleks ülevaade kust eri infoallikad tulevad.
* Online-reputatsiooni mõõtmiseks sobivad alguseks tasuta tööriistad nagu Google Alerts, TweetWheel ja Technorati.
Saturday, October 25, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment