Valisin refereeritavaks ettekandeks www.e-consultancy.com-ist kokkuvõtte diskussioonist E-consultancy Online PR-i ümarlaual, mis toimus mais 2008 ja sisaldab infot uuemate trendide kohta selles valdkonnas.
Turu trendid:
- Varasemast suurem fookus käegakatsutaval tulul online PR-ist läbi kuulujuttude ja mainemonitooringu tehnikate.
- Vajadus ühtsete standardite järgi, et mõõta online PR-i mõju.
- Suurem mõistmine, et online PR aitab suurendada internetis nähtav olemist ja juhib külastajaid kodulehele.
Online tegevuste tulud & kulud:
- Maine parandamine, klientide kaasamine.
- Riskid organisatsioonide jaoks, kes suhtlevad online: klientidel on lihtsam kritiseerida ja anda negatiivset tagasisidet; samas on ehk hea, kui nad teevad seda organisatsiooni kodulehel, mitte kuskil internetiavarustes, nii on lihtsam sellele reageerida ja vigu parandada.
- Paljud usuvad, et sotsiaalne meedia ja läbipaistvus internetis omab pikaajalist mõju kõikidele äridele.
Online PR-i kasu ja edu mõõtmine:
- Mõte investeerida sobivatesse monitooringuvahenditesse tuleb sageli liiga hilja. Enne kampaania alustamist peaksid organisatsioonid määratlema, MIDA täpselt nad tahavad saavutada ja siis hindama, kas see on mõõdetav.
- On erinevaid tasuta vahendeid, et uurida ja mõõta online PR-i edu: www.bloglines.com; www.technorati.com ja www.alexa.com. Isegi kui metodoloogia ei ole täiuslik, pakuvad need vahendid siiski kasulikke indikaatoreid.
- Küsimus, kas kasutada tasuta või tasulisi mainemonitooringu lahendusi, sõltub kampaania suurusest. Enamiku kampaaniate puhul toimivad tasuta vahendid sama efektiivselt kui tasulised. Tasulisi soovitatakse komplekssete ja globaalsete kampaaniate puhul.
- Oluline on ka märgata, et online PR tuleb siduda ülejäänud turundusega.
- Käegakatsutavad viisid mõõta online PR-i efektiivsust on muuhulgas edetabelikoha jälgimine otsingumootori tulemuste seas, meediakajastusete hulk ja paranenud suhtumine (hoiakud ettevõtte suhtes) klientide hulgas.
- Mõõta tuleks: 1) suhtumist - mida kliendid sinu vastu tunnevad; 2) liiklust - kui palju uusi külastajaid online kampaania tõi; 3) kommentaaride mõju & hulka.
Veel:
- Oluline on osaleda vestluses (vastata kommentaaridele, teistele blogipostitustele jne).
- Ei tasu unustada ka enda Wikipedia leheküljele tähelepanu pöörata.
- Blogid, mis teesklevad, et on klientide omad, aga mida tegelikult peavad ettevõttega seotud inimesed, on suur EI - need võivad organisatsiooni mainele väga halvasti mõjuda.
- Paljud ettevõtted kasutavad osana turundusstrateegiast Facebooki, de.licio.us-i, Digg-i, MySpace'i. Twitter on oma osa viimaste kuudega oluliselt kasvatanud.
Rakendusideed:
- Ka meie projekti puhul tuleks panna paika, MIDA me tahame saavutada ja KUIDAS seda mõõta.
- Projektile tähelepanu tõmbamiseks võime kasutada samuti ka võimalusi, mida pakuvad Wikipedia, Facebook, Orkut, Twitter...
EDIT: Siit on kasulikud hästi ära toodud argumendid, miks on online PR hea - juhuks kui on vaja kedagi veenda. Online PR-i sidumine ülejäänud turunduse/PR-iga on samuti oluline märksõna: näiteks Aidi raamatuesitluse pressiteatesse läks ka tema blogi & kodulehe aadress. Kui blogi idee jms oleks varem tulnud, oleks selle aadressi võinud ka raamatusse lisada.
Thursday, October 23, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment