Friday, October 10, 2008

Miks mu kodulehekülg ei müü?

Ehk väike kokkuvõte põnevamatest mõtetest Äripäeva E-turunduse seminarilt 9.0kt

Tehnokratt Peeter Marveti esinemisest võiks kasuliku nõuandena välja tuua veebilehe ülesehituse lihtsa hindamismudeli: wireframe ehk lihtsustatud raamistiku lahti joonistamine, mis annab kasutusmugavusele ja informatiivsusele objektiivse hinnangu. Joonistades veebilehe paigutuse blokkide kaupa lahti ning jättes kogu kontenti kõrvale, saab leheküljest nö alasti ja ausa pildi, mis muidu võib olla varjatud nt hea disaini või köitva sisu taha. Oluline etapp nii uue veebilehe planeerimisel (enne kujunduse loomist!) kui olemasolevate (nt konkurentide) lehekülgede analüüsimisel.

"Kõik turundustegevused, kuhu on kaasatud infotehnoloogia, on mõõdetavad." Mihkel Lauk, MRM Baltic. E-turundustegevuste planeerimisel ja turunduskampaaniate tellimisel on oluline mõõta tulemust. Ja mitte ainult seda, kui palju kontakte üks või teine kanal tõi vaid ka seda, kui mitu klienti jõudsid reaalse tellimuseni. Samuti nt uue veebilehe juurutamisel on oluline mõõta mitte ainult külastatavust vaid just seda, kui palju uusi inimesi mingis ajaühikus lisandus kampaaniasse.

Veeb ei ole alati parim meedium veebilehe- või kampaania promoks, ka nt ATL meediakanalid võivad suurepäraselt veebi aktiveerida. Kusjuures ka sellisel juhul on TULEMUSED MÕÕDETAVAD. Selleks tuleb ATL meedia kaudu anda tarbijale erinevad sisendpunktid, mille abil saab tuvastada, millise kanali kaudu veebilehele jõuti. Nt meediamix-i puhul anda igale meediakanalile unikaalne kampaania märksõna vm.

Kõige olulisem on aga seostada tähelepanu tuluga. Iga külastaja on unikaalselt identifitseeritav kuni tehingu sooritamiseni ning teistpidi tagasi minnes on võimalik tehing siduda kanaliga, mille kaudu klient saadi.

Samas on oluline arvestada, et ühekordne tulemus ei pruugi anda veel tõest pilti ning erinevaid kanaleid ja kampaaniaid kõrvutades saab leida seaduspärasusi. Numbrite kogumine on lihtne - sellele semantika lisamine vajab aga kogemuslikku teadmist.

Ideede kasulikkus meie projekti seisukohast: 1) Enne kodulehe loomist joonistame kindlasti lahti wireframe'i ehk lehekülje raamistiku, mille järgi informatiivse ja kasutajasõbraliku lehekülje loome. 2) Me küll ei müü oma lehel otseselt kaupa või teenuseid, ent ka ideid tuleb müüa - seega lehekülje analüüsimisel arvestame viimaste analüüsimeetoditega (Google analytics jm) ning võimalustega kuidas oma sihtgrupi kohta võimalikult palju infot koguda (MRM Balticu ideed).

No comments: