Leidsin ajakirjast Journal of Marketing Education (2001; 23; 91) Ted Mitchelli ja Judy Straussi artikli "Practitioner and Academic Recommendations for Internet Marketing and E-Commerce Curricula".
Artikkel tegeleb küsimusega, kuidas koolitada häid e-turundajaid, millised oskused neil peaksid olema ning mida peaksid sisaldama e-kommertsi kursused ja programmid. Selleks viidi läbi uuring, mille tulemused ütlesid, et vajalikud oskused on muuhulgas:
- veebilehtede disainimine
- infoarhitektuur
- andmebaaside loomine ja kannete juhtimine
- veebilehtede interaktiivseks programmeerimine
- andmebaasiturundus ja suhete juhtimine
- hüperteksti kirjutamine ja toimetamine
- graafiline disain
- turundusstrateegiad ja veebilehtede turundamine
- tiimi- ja projektijuhtimine
- külastajate identifitseerimine ja liikluse hindamine
- extraneti ja intraneti juhtimine
- veebilehe sisu arendamine
- digitaalne video
- müügilehekülje reklaamimine
- teistele vajalike oskuste õpetamine
- audiotoimetamine
- videokonverentside korraldamine
Lisaks võiks olla teadmisi ka järgmistest valdkondadest:
- hinnastrateegiad
- turunduskommunikatsioon
- tootestrateegia
- logistikastrateegia
- majandus
- internetiturunduse ja e-kommertsi eetilised aspektid
- internetiga seotud seadusandlus
- infosüsteemid
- internetisotsioloogia
- poliitika
Seda nimekirja võib enda oskustega võrrelda, see annab inspiratsiooni tegevuste osas, samuti vihjeid, milliste tegevuste jaoks on e-turundusega tegeledes abivägesid vaja.
EDIT: See nimekiri oli minu jaoks kasulik selles mõttes, et sain siit mõned ideed, milliseid oskusi juurde õppida. Aidi projekti võtmes on üks kattuv aspekt võime teistele vajalikke oskusi õpetada - usun, et saime (eelkõige Tarmo) sellega päris hästi hakkama.
Friday, January 9, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment