Lugesin Bulik, B.S. (2006) artiklit "How to make the connection.." ajakirjas Advertising Age (http://search.ebscohost.com/login.aspx?direct=true&db=ufh&AN=20700497&loginpage=login.asp&site=ehost-live),kus autor annab hea ülevaate populaarsematest elektroonilistest suhtevõrgustikest ning reklaamivõimalustest neis kanalites.
Tema hinnangul (2006 seisuga) on Facebook ja MySpace saavutanud (elektrooniliste) sotsiaalsete suhtevõrgustike seas prominentseima positsiooni. Ent nende kahe varjus on veel terve hulk immitaatoreid, üritajaid ja isegi mõned unikaalsed kontseptsioonid. Siinkohal tuuakse välja mõned populaarseimad neist:
Faceparty - UK keskkonda "Biggest Party on Earth" võib nimetada inglise MySpace'iks. Keskkond müüb nii reklaami, kui ka tasulist premium sisu (Cool Tools) kasutajatele.
Friendster - nn suhtevõrgustike esiisa, mis loodi juba 2002.aastal, ning toimib siiani ca 27 miljoni liikmega. 2005.aastal anti välja uuendatud versioon keskkonnast, mis sai hüüdnimeks Friendster 2.0.
Xanga ja Livejournal - enne MySpace'i tulekut loodud sarnased keskkonnad, mis keskendusid küll rohkem blogimisele kui puhtalt sotsiaalsele interaktsioonile.
Linkedin - suunatud töö- ja ärialaste võrgustikele, teenib keskkond raha müües täiendavaid teenuseid erinevatele kontaktirühmadele, hinnad vahemikus 60 - 200 USD aastas. Nt töökuulutuste ilmutamine maksab 95 USD kuus.
Yahoo 360 - Keskkond mis ühendab blogimise, sõnumite saatmise, reaalajas sõnumite saatmise, foto ja muusika jagamise jm, eesmärgiga luua üks ja keskne sotsiaalne keskkond. Siseneda saab mugavalt oma Yahoo ID-d kasutades.
Orkut a- seotus Google'iga teeb sellest keskkonnast huvitava ja e-turunduse seisukohast olulise, kuigi alates loomisest 2004, pole keskkond saavutanud laialdast populaarsust nt USA-s. Samas nt Brasiilias on tegemist populaarseima keskkonnaga. 2006.aasta seisuga olid Orkuti 15 miljonist kasutajast 11 mln Lõuna-Ameeriklased.
Wallop - Microsofti analoog konkurentidele. Artikli ilmumise ajal polnud keskkond veel avatud, kuid Microsofti juhid väitsid, et keskkond ei hakka sõltuma reklaamist.
Lisaks võiks silma peal hoida veel sellistel nimedel nagu: Bebo, Ryze, Tribe.net, Gather, Tagged, TagWorld, VarsityWorld, Imeem ja Rabble.
Reklaamihinnad sellistes keskkondades varieeruvad suuresti ent keskmine jääb kuskile ca 10USD CPM. Aga loomulikult sõltub hind ka kogustest, suurustest, asukohtadest ja sagedusest.
KASU MEIE PROJEKTILE: Hetkel kasutasime Aidi ja raamatu tutvustamiseks Orkut'it (nii Aidi konto loomine kui Pints ja Tutsik kommuuni loomine ja kontaktide kutsumine kommuuni), mis on ka loogiline, kuna Eestis on Orkut vaieldamatult enimkasutatud keskkond. Samas kogub Facebook aina enam kasutajaid ka siin ning propageerijateks just üle maailma elavad sõbrad, kes kasutavad pigem Facebooki. Seega on oluline jälgida ka teisi keskkondi ning Aidi & raamatute e-turundamise seisukohast võiks järgmine samm olla ka Facebooki konto loomine ning miks mitte ka inglise keelsete kommuunide loomine ja raamatute müük rahvusvaheliselt! Samuti peaks silma peal hoidma teistel suurematel globaalsetel keskkondadel ja jälgima trende.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment